1. خوردن سویق جو خشک، صبح ناشتا، دو قاشق غذا خوری. هم تقویت کننده است و هم به علت توانی که به انسان میده انسان میتونه غذای کمتری استفاده کنه بدون اینکه ضعیف بشه! بلکه طبق روایات باعث تقویت هم میشه.

لاغر
2. نخوردن ناهار. علاوه بر اینکه باعث میشه که سودای کمتری در بدن ایجاد بشه، چون خود ناهار خوردن باعث سودا میشه و خلط نا مناسبی در بدن ایجاد میکنه (این مورد خصوصا در روایت آمده که خوردن غذا بین صبحانه و شام باعث فساد بدن میشه)، آدم با اشتهای بیشتری شام میخوره و غذا خوردن با اشتها برای سلامتی خیلی مفیده. اینجوری هم شام که خودش باعث تقویت بدنه ترک نمیشه و هم آدم هرچی دلش میخاد می خوره!!! البته این مورد چندتا شرط داره اول اینکه حتما باید صبحانه خوب و کامل خورده بشه و ثانیا ترک یک باره ناهار بده چون کسی که به یه چیزی هر چند بد عادت داشته باشه ترک کردن یک باره اون باعث عوارض میشه. و همون اصطلاح که میگه ترک عادت مرضه واقعا درسته روایات هم همه این چند مورد رو تایید میکنه.


3. استفاده از سرکه در برنامه غذایی بلکه به عنوان یه وعده غذایی که هم چربی های مضر رو آب میکنه و هم قلب رو تقویت میکنه و هم عقل رو زیاد میکنه و هم کرم های بدن رو میکشه و هم لثه رو تقویت میکنه و...!!! البته سرکه منظور سرکه اسلامی یا همون سرکه خمری است.

4. استفاده از ماهی تازه. یعنی تازه تازه که همون روز از آب گرفته باشن. که روایت داره که بدن رو آب میکنه! مورد خوبی میتونه باشه.

5. استفاده از دم کرده برگ سنا و گل محمدی هفته ای یک بار که باعث بر طرف شدن چربی ها خصوصا چربی های شکم میشه. و البته فواید زیادی هم داره به طوری که درمان همه دردها معرفی شده در روایات. در روایات آمده که اگر چیزی مرگ را دفع کند همانا سنا است!!!
البته سنا یه مقداری شکم رو روان میکنه و مسهل قوی است.


**** همه موارد بر گرفته از روایات است و هیچگونه عارضه برای بدن ندارند به شرط یک باره عمل نکردن.