شخصی نزد امیرالمومنین علی علیه السلام آمد و از درد عرق النسا (سیاتیک امروزی) شکایت کرد.

فکر می کنید حضرت چه فرمودند؟!

سیات

طب اسلامی با نسخه هایی که عرضه کرده است گاهی آن قدر نکات جالبو کاربردی و در عین حال ساده ای را بیان می کند که واقعا جای تعجب دارد و یادآور آن دسته از احادیث معروفی می شود که می گویند در آخر الزمان احکام اسلامی وارونه می شوند به طوری که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور می کنند گویی دین جدیدی آورده است.


امروزه هم این نسخه های وارونه و توصیه های واهی در طب و تغذیه ما بی داد می کنند. از جایی که مدام از خوردن نمک نهی می کنند در حالی که روایات ما آن را ایمنی بلکه درمان  70 بلا می دانند تا آن جایی که از سرکه منع می کنند در حالی که غذای معروف انببیا (ع) بوده.

در این مطلب هم درمان ساده ای را خدمت عزیزان معرفی می کنیم که می تواند مشکلات جدی را برطرف کند.


جوابی که حضرت علی علیه السلام دادند این بود که ناخن های خودت (ناخن های دست و پا) را روی موضع ببند (به طوری که با پوست در تماس باشند) خوب می شوی!


تجربه ای که استاد تبریزیان هم در بیانات خود مدام به آن توصیه می کنند و نه تنها برای درد سیاتیک بلکه برای کمر درد و دیک کمر، گردن درد و دیسک گردن و... هم به آن توصیه می کنند. درمانی راحت و کاملا مجانی!! (تا 3 الی 5 شب روی موضع درد ببندید به طوری که با پوست در تماس باشد استاد تبریزیان در حضور بنده به شخصی که دیسک گردن  داشت و نیازمند عمل بود این توصیه را داشتند البته سویق جو هم در این موارد بسیار مشکل گشا است.)